niedziela, 14 lipca 2013

Pakowanie do szpitala

Ja już co prawda mam to dawno za sobą, ale ostatnio doradzałam koleżance, co należy bezwzględnie zabrać ze sobą do porodu i przypomniałam sobie, co sama pakowałam. A spakowana byłam prawie dwa miesiące przed terminem, żeby być zwartą i gotową.



Oto, co znalazło się w mojej torbie:

  • dokumenty, tj. dowód osobisty, zaświadczenie o ubezpieczeniu ZUS, karta ciąży i najważniejsze wyniki badań (ja wzięłam ze sobą wszystkie, żeby w razie draki niczego nie przeoczyć)
  • klapki (gumowe, żeby można było wejść w nich pod prysznic)
  • 3 koszule nocne do karmienia
  • szlafrok
  • 2 biustonosze do karmienia
  • majtki siateczkowe (bardzo dobrze utrzymują podkłady poporodowe, nie uciskają) - 2 pary
  • skarpetki (szczególnie, jeśli komuś marzną stopy) - 2 pary
  • 2 opakowania podkładów poporodowych Bella
  • 1 opakowanie podkładów na łóżko, które można również wykorzystać jako podkład do przewijania dla noworodka
  • kosmetyki - waciki; żel pod prysznic; płyn do higieny intymnej, najlepiej z kwasem mlekowym, np. Ziaja lub Lactacyd; płyn micelarny do mycia twarzy; krem do twarzy; krem do rąk; antybakteryjny żel do rąk; balsam przeciw rozstępom Palmer's
  • woda mineralna w butelce z ustnikiem + zapas w 1,5l butelkach
  • sok jabłkowy
  • landrynki - przydają się przy porodzie naturalnym do nabrania sił, zawsze to dodatkowa dawka glukozy, tylko lepiej nie przyznawać się przed personelem medycznym ;)
  • kanapki i jakiś czekoladowy batonik na czas po porodzie - mąż oczywiście może dowieść po "fakcie"

Dla dziecka:

  • opakowanie pieluszek dla noworodków
  • opakowanie chusteczek nawilżających
  • krem na odparzenia - osobiście polecam Linomag, bo jest niedrogi, a skuteczny
  • rękawiczki niedrapki
  • czapeczka
  • pieluszka tetrowa - przydaje się podczas karmienia
  • można zabrać smoczek uspokajający (nam w szpitalu nie był potrzebny)
  • w niektórych szpitalach wymagane jest posiadanie własnej bielizny niemowlęcej, tj. śpioszków, body, kaftaników - lepiej dopytać w poszczególnych placówkach

W dniu wypisu potrzebne będzie:

  • fotelik samochodowy 0 (0-9kg) lub 0+ (0-13kg)
  • ubranko na przejazd do domu: śpioszki, body lub kaftanik, czapeczka, a w razie niskich temperatur druga ciepła czapeczka, kombinezon, rękawiczki
  • kocyk
Notka napisana do konkursu firmy Beticco,
-link do regulaminu: 
http://beticco-baby.blogspot.com/2013/07/konkurs.html
-link do Facebooka: 
https://www.facebook.com/BeticcoBaby
Walczę o nagrodę: Konik na biegunach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz