niedziela, 21 lipca 2013

"Zielona" lektura-poradnik

Ostatnio podczas kupowania pieluszek wielorazowych, zakupiłam w sklepie internetowym naksi.pl książkę, którą od bardzo dawna chciałam przeczytać, ale jakoś nigdy nie mogłam się zebrać, żeby ją nabyć. W końcu mi się to udało i kiedy tylko otrzymałam przesyłkę, od razu zaczęłam ją czytać. Ta książka to "Poradnik dla zielonych rodziców". Choć nazwa wskazuje, że przeznaczona jest dla rodziców, moim zdaniem powinien ją przeczytać każdy, komu ekologia i zdrowie są bliskie sercu.


Książka ma formę wywiadów, które autorki, Reni Jusis i Magda Targosz, przeprowadziły z różnymi osobami, m.in. instruktorami chustonoszenia, psychologiem dziecięcym czy doradcą laktacyjnym. W książce poruszone zostały tematy ciąży i porodu, karmienia piersią oraz rozszerzania diety dziecka, a także zdrowego żywienia dzieci. Znajdziemy w niej również wiele porad dotyczących pieluszek wielorazowych, różnorodnego użycia sody oczyszczonej podczas porządków domowych czy higieny (naszej i naszych dzieci). Bardzo pomocne są również wykroje chusty kółkowej czy nosidła oraz pieluszki wielorazowej. Przyszłym mamom przyda się załączony na końcu książki plan porodu, który można zabrać ze sobą do szpitala.

Fot. naksi.pl

Przeczytałam tę książkę jednym tchem, a teraz często do niej wracam, kiedy szukam konkretnych informacji, np. jak pozbyć się u dziecka potówki  "ekologicznym" sposobem, czyli z użyciem sody oczyszczonej:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz